Thursday, November 20, 2014

Angelina Jolie confirms she gives herself as an actress – Dagbladet.no

(Dagbladet) Ifølge The Guardian har skuespiller Angelina Jolie (39) bestemt seg for å gi seg som skuespiller, for godt.

Hun skal heller bruke tida på å skrive og regissere. 

- Jeg har aldri vært komfortabel med å være skuespiller. Jeg har aldri elsket å være framfor kamera. Jeg trodde aldri at jeg kunne regissere, men jeg håper jeg får mulighet til å ha det som karriere, fordi det ville gjort meg mye lykkeligere, sier hun.

Den Oscar-prisede skuespilleren startet sin karriere med flere mindre roller i filmer som «Foxfire» fra 1994 og «Hackers» fra 1995.

Det var imidlertid med filmen «Gia» hun fikk sitt store gjennombrudd som skuespiller. Mange vil nok også forbinde henne med rollen som Lara Croft i «Tomb Raider»-filmene.

Jolie har tidligere uttalt at hun ønsker å tilbringe mer tid sammen med familien. Sammen med skuespiller og ektemann Brad Pitt har paret både biologiske og adopterte barn sammen, Maddox Chivan Jolie-Pitt (12), Pax Thien Jolie-Pitt (10), Zahara Marley Jolie-Pitt (9), Shiloh Nouvel Jolie-Pitt (7), Knox Léon Jolie-Pitt (5) og Vivienne Marcheline Jolie-Pitt (5). 

Jolie har blant annet tatt fatt på sin «nye» karriere allerede før hun annonserte nyheten. Den biografiske krigs- og dramafilmen «Unbroken» er nemlig produsert og regissert av 39-åringen.

I tillegg til å være travel seksbarnsmor, er Jolie også kjent for sitt omfattende arbeid for veldedighet. 

‘; }); $ ( ‘#related-’+woId+’ div.related_items’).html(items); //saveElementAjax(Ext.get(woId)); }; $ (document).ready( function() { //if ($ (‘#doc’).find(‘.related-container’).size() == 0) $ .ajaxSetup({ cache: false }); $ .getJSON( ‘http://www.kjendis.no/2.0/lib/relatedarticles.functions.php5?jsoncallback=?’, { limit : 4, tags : ‘kultur’, id : 123, articleId: 36335564 }, fetchRelatedArticles ); });

LikeTweet

No comments:

Post a Comment