CNN International Commercial og Dagbladet har inngått en avtale som gir Dagbladet tilgang til CNNs innhold for bruk på alle Dagbladets flater – nett, mobil, nett-tv og i papirutgaven, skriver Kampanje.
Dagbladet vil også levere innhold til CNN i forbindelse med store nyhetshendelser. Avtalen gjelder det norske markedet og trer i kraft øyeblikkelig.
– Web-tv er en stadig viktigere del av vårt nyhetsarbeid, og vi er stolte av å inngå et partnerskap med verdens mest kjente nyhetskanal, sier sjefredaktør John Arne Markussen.
Han mener samarbeidet vil gi Dagbladet bedre utenriksdekning.
– Et innholdssamarbeid med CNN vil bety at våre lesere får en bredere dekningen av utenriksstoff på web-tv, mer analyse og bedre tilstedeværelse ved store hendelser og større arrangementer. Særlig vil det gjelde USA hvor man nå står foran et meget spennende og annerledes presidentvalg, sier sjefredaktøren.
No comments:
Post a Comment