Sunday, August 24, 2014

Miley Cyrus: I retire from twerking – VG

Under fjorårets MTV Video Music Award sjokkerte Miley Cyrus (21) seerne med twerkingen sin. Under nattens show ble det klart at hun har besluttet å gi stilen videre til en annen dame: Nicki Minaj.

Natt til mandag gikk den årlige musikkprisutdelingen av stabelen i California.

Før showet startet ble artisten intervjuet av MTV og i forbindelse med at Nicki Minaj sin musikkvideo til «Anaconda» nylig slo «Wrecking Ball»-rekorden for flest visninger på Youtube på 24 timer kom hun med uttalelsen:

- Jeg har pensjonert meg fra twerking. Akkurat nå lager jeg musikk sammen med The Faming Lips, det er litt annerledes. Det er litt psykedelisk. Nå handler det ikke om twerking – det handler om musikk, sier hun og fortsetter:

- Med den rumpa.. jeg har ikke en slik. Jeg kan gi dere kroppen, jeg kan gi dere wrecking ball – men jeg kan ikke gi dere en slik rumpe. Ikke slik som «Anaconda».

I august i fjor fikk hun enorm oppmerksomhet etter at hun ikledd en hudfarget bikini danset tett med Robin Thicke. Nå er det bare å vente å se om 21-åringen holder ord og holder seg borte fra rumperistingen.

Ukjent mann mottok prisen

<p>TOK I MOT PRIS: Det var Jesse som tok i mot prisen for «årets musikkvideo» fra Jimmy Fallon. Han og Cyrus ønsket å rette søkelyset mot hjemløse.<br/></p><p><br/></p>

TOK I MOT PRIS: Det var Jesse som tok i mot prisen for «årets musikkvideo» fra Jimmy Fallon. Han og Cyrus ønsket å rette søkelyset mot hjemløse.

Foto: Mario Anzuoni, Reuters

I fjor tente Miley Cyrus det som skal ha vært en joint dahun ankom scenen. Under nattens MTV Video Music Awards gikk det mye roligere for seg:

Da Jmmy Fallon annonserte Cyrus som vinner av «Årets video» var det ikke artisten selv som kom opp på scenen, men en ung mann med langt blondt hår, skriver Rolling Stone.

- Takk skal dere ha. Mitt navn er Jesse, sa mannen og forklarte videre at det er mer enn 1,6 millioner flyktninger og hjemløse ungdommer i USA.

- Jeg er en av disse menneskene, sa han og holdt en rørende tale som fikk 21-åringen til å begynne å gråte.

Bakgrunnen for at denne mannen fikk ta i mot prisen var at de ønsker å få flest mulig til å besøke Cyrus sin Facebook-side hvor hun snakker om en kampanje for å øke bevisstheten om å skaffe midler for å hjelpe unge hjemløse.

Her er kveldens vinnere:

* Årets video: Miley Cyrus, «Wrecking ball»

* Beste rockevideo: Lorde, «Royals»

* Beste popvideo: Ariana Grande feat. Iggy Azalea, «Problem»

* Beste video mannlig artist: Ed Sheeran, «Sing»

* Beste video, kvinnelig artist: Katy Perry feat. Juicy J, «Dark horse»

* Beste hip-hop-video: Drake feat. Majid Jordan, «Hold on (we’re going home)»

* Artist to watch: Fifth Harmony, «Miss movin on»

* Michael Jackson Vanguard Award: Beyonce

LikeTweet

No comments:

Post a Comment