Sunday, May 31, 2015

- Rotmo is on track – Nettavisen

Reisetips med annonselenker

Nå har Fatima Almanea fått støtte fra en av Rotmos bandmedlemmer.

I et portrettintervju i Trønder-Avisa hevder Hans Rotmo at muslimene er en miljøforurensning i Europa.  Vømmøl-musikeren mener at Islam og europeisk kultur ikke lar seg forene.

Fatima Almaneas er på lik linje med Rotmo verdaling, men der stopper kanskje likhetene. I et blogginlegg svarer hun på artistens uttalelser.

– Jeg er en norsk muslim. Jeg er loppa du snakker om, jeg er lusa. Jeg er forurensingen du advarer mot, jeg er avviket. Jeg er nasjonen innen nasjonen, jeg er byllen du ønsker å fjerne, skriver ungdomspolitikeren.

Får støtte fra Sverige

Til Nettavisen forteller Fatima Almaneas om en overveldede støtte etter at hun la ut blogginnlegget.

– Reaksjonene har strømmet på, og jeg er veldig glad for støtten. Til nå er innlegget lest av over 35.000 stykker, forteller hun. 

Hun har til og med fått støtte fra Sverige.

– Han var veldig glad for at jeg sto fram og brukte min stemme til å si ifra, sier hun.

Rotmo har gjort mye fint

Og som ikke det var nok. Til og med en av Rotmos egne har støttet bloggeren og ungdomspolitikeren.

– Jeg fikk en telefon fra en som jobber i bandet. Han mener det Rotmo er sagt er galt, sier Almaneas.

Hun ønsker ikke å fortelle hvem som ringte fra bandet til Rotmo.

– Hva synes du om Rotmo?

– Han er en fanatisk person som kanskje trenger å reformere seg litt granne. Han har gjort mye fint med Vømmøl Spellmannslag, men akkurat nå er han på ville veier, sier Fatima Almaneas.

Det har ikke lykkes Nettavisen å få kommentar fra Hans Rotmo.

Les også: – Effektiv medisin mot folk som Hans Rotmo

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment