Sunday, October 18, 2015

Adele snogging with dance partner on the parquet – TV 2

Denne lørdagen er det klart for nok en Skal vi danse-kveld.

Seks dansepar er igjen i konkurransen, og denne uken skal de tolke hvert sitt ikoniske par fra kjente Hollywood-filmer.

Forrige uke var det NRK-profilen Gunvor Hals (62) som fikk færrest stemmer og ble sendt ut av konkurransen. 

Mona Berntsen er gjestedommer

I kveld står disse seks kjendisene klare med hver sin dansepartner: TV 2-programleder Katarina Flatland (25), eventyrer Samuel Massie (22), artist Adelén (18), YouTube-stjerne PelleK (28), sjaman Gro-Helen Tørum (52) og artist Stian «Staysman» Thorbjørnsen (33).

Egor Filipenko, Merete Lingjærde og Trine Dehli Cleve er høstens dommertrio. I kveld er danser Mona Berntsen gjestedommer. 

TRYKK HER FOR Å STEMME PÅ DINE FAVORITTER.

Les dommer-kommentarene og se alle dansene her:

Om PelleK: – Du må rette deg opp 

Se PelleK og Anette danse tango:

Første par ut var YouTube-artist PelleK og hans dansepartner Anette Stokke. De danset tango og lot seg inspirere av filmen «Mr. & Mrs. Smith». PelleK fikk kritikk for holdningen sin. 

– For en start på kvelden. Veldig godt jobbet. Uttrykket ditt er superbra. Men jeg skulle ønske at du rettet deg litt mer opp, sier Mona.

– Jeg var litt skeptisk til starten, men så smalt du til etter hvert. Jeg synes du skal jobbe mer med holdningen din, sa Trine. 

– Jeg elsket alle detaljene i dansen. Det var mye spenning i starten, og jeg digget det. Men jeg og vil henge deg opp i en krok, sa Egor.  

Poeng: 31

Om Gro-Helen: – Ikke helt topp i dag

Se Gro-Helen og Ivo danse cha cha cha:

Sjaman Gro-Helen Tørum og hennes dansepartner Ivo Havranék danset cha cha cha til musikk fra filmen «Pretty Woman».

– Jeg synes du gjør en grei fremføring. Du har lært deg trinnene bra, og jeg ser antydning til hoftebevegelser. Men jeg savner den tydeligheten som er i cha cha cha, sa Merete. 

– Du er veldig sjarmerende. Men i dansen så mangler det litt, sa Mona. 

– Vi savner at holdningen din er fast. I cha cha cha skal det være strake ben og skarpe hofter. Du leverer forholdsvis greit, men ikke helt topp for meg i dag, sa Trine. 

Poeng: 22

Om Adelen: – Superbra!

Se Adelen og Benjamin danse slowfox:

Neste par ut var artist Adelén og hennes dansepartner Benjamin Jayakoddy. De danset slowfox og lot seg inspirere av musikalen «Sound of Music». De overrasket med å kysse hverandre mot slutten av dansen. 

– Du leverte en råbra samba forrige uke, og du leverer minst like bra denne uken. Jeg skal gi deg litt kritikk: Du må puste mer i overkroppen. Da blir det knall, sa Egor.

– Jeg synes du puster og danser med hvert fiber i kroppen din. Du dyrker hver eneste kvalitet i bevegslene dine. Superbra, sa Merete. 

– Det starter lekent og flørtete, og det er veldig vanskelig å toppe. Men det gjør dere. Kjempebra jobbet, sa Mona.

Poeng: 39

Om Staysman: – Jeg elsker å se deg danse

Se Stian og Alexandra danse jive:

Artist Stian «Staysman» Thorbjørnsen og hans dansepartner Alexandra Kakurina danset jive til musikk fra filmen «Pulp Fiction».

– Det var kjempegøy å se på. Spesielt de scenene dere har kopiert fra filmen. De satt som en kule. Selve jiven var jeg ikke så begeistret for. Jeg synes du har for store trinn i føttene, så du henger bakpå. Du trenger å få vekten over føttene dine, så fremdriften blir bedre, sa Trine.

– Mange kule bevegelser. Du startet bra, men så mistet du det litt etter hvert og ble bred i beinene, sa Egor.

– Jeg elsker å se deg danse, og jeg blir veldig dratt med. Du starter bra, men jiven blir litt druetråkking. Du angriper gulvet, men jeg vil se deg lekende lett, sa Merete.

– Jeg synes det var godt jobbet, og du spiller rollen helt ut, sa Mona. 

Poeng: 29

Om Katarina: – Jeg er skuffet

Se Katarina og Tom-Arild danse rumba:

TV 2-programleder Katarina Flatland og hennes dansepartner Tom-Arild Hansen inntok parketten med en rumba. De danset til musikk fra den romantiske filmen «Love Actually». Dommerne var ikke helt fornøyd med deres rumba.

– Du har hatt en fantastisk vekst gjennom programmet. Men rumbaen var ikke like bra som i forrige uke. Du mangler seigheten som gjør rumbaen spennende, sa Merete. 

– Rumba er en av de vanskeligste dansene. Jeg er sikker på at du har jobbet hele uken med ankler, knær og hofter, men dessverre ble det for stivt. Du klarer ikke å formidle farten som du skal ha gjennom kroppen din, sa Trine

– Jeg er litt skuffet, fordi du har det som skal til. Du har masse energi og fine armer, sa Egor, og reiste seg opp for å vise hvordan Katarina skal rotere hoftene. 

Poeng: 26

Om Samuel: – Jeg ble sjarmert

Se Samuel og Marianne danse vals: 

Siste par ut var eventyrer Samuel Massie og hans dansepartner Marianne Sandaker. De danset vals til musikk fra filmen «Forrest Gump». De sjarmerte dommerne med sin historie i dansen. 

– Du har mye riktig energi i valsen. Du har mange vanskelige element, men jobb litt mer med holdningen, sa Egor.

– Det er spennende å se utviklingen din. Veldig bra, hele veien gjennom, sa Merete.

– Jeg ble sjarmert av historien deres, sa Mona. 

– En veldig søt og sjarmerende historie. Du jobber utrolig bra med beina dine, men det stopper litt når det kommer til holdningen, sa Trine. 

Poeng: 31

Danset disco sammen 

Se fellesdansen til Adelen, Stian og Gro-Helen: 

Denne uken skulle danserne også prøve seg i en fellesdans. Adelen, Stian og Gro-Helen med partnere dannet gruppen Disco Lions, og de danset disco og cha cha cha inspirert av «Saturday Night Fever».

– Nå vil jeg opp og danse med dere. Jeg ser at dere har jobbet som en gruppe, og dere danser synkront, sa Mona. 

– Jeg satt og danset hele veien. Det var råkult, sa Egor. 

– Jeg savnet at overgangene fra disco til cha cha cha var mer tydelig. Gro-Helen, du danset bedre cha cha cha nå, enn du gjorde tidligere i kveld, sa Trine.

Poeng: 33

Felles jive

Se fellesdansen til Katarina, Samuel og PelleK:

Den andre gruppen besto av Katarina, PelleK og Samuel med partnere. De danset jive til sangen «Happy». 

– Jeg elsker at dere kjørte på som en gruppe og brukte hverandre i overgangene. Kjempebra jobbet, sa Mona.

– Det er befriende å se dere danse i en gruppe, fordi dere spenner av på en helt annen måte. Det gjelder særlig deg, Pellek. Dere jobber godt sammen som en gruppe. Det var ikke alltid jeg så forskjell på dere og de profesjonelle, sa Merete.

– Dere hadde sykt mye energi, men dere kunne vært mer synkrone, sa Egor.

– Dere jobbet godt sammen som en gruppe. PelleK, du viste at du kan stå på egne bein, sa Trine. 

Poeng: 34



LIK TV 2 Underholdning PÅ FACEBOOK

 

 

LikeTweet

No comments:

Post a Comment