Tuesday, February 2, 2016

Telenor pull all advertising from TV channels – Manager

Reisetips med annonselenker

Krigen mellom Telenor og TVNorge trappes opp, melder NRK.

– Vi i Telenor og Canal Digital synes det er en mindre effektiv kanal å treffe TV-seere på. Derfor har vi besluttet at vi umiddelbart kommer til å trekke våre reklamekroner fra disse TV-kanalene, sier Kenneth Tjønndal Pettersen, kommunikasjonsdirektør i Canal Digital til NRK.

Det er han som uttaler seg på vegne av Telenor-konsernet.

Her kan du tipse Nettavisens journalist på mail, eller ringe 02060.

Rammer 2,5 millioner nordmenne

Pettersen ønsker ikke å si til NRK hvor mange penger TV-reklamen de nå trekker utgjør.

Kommunikasjonsdirektøren avviser at Telenor bruker reklameinntektene som et pressmiddel i forhandlingene med Discovery-eide TVNorge.

– Dette kommer som en konsekvens av at nedslagsfeltet til TV-kanalene er så dramatisk forandret i løpet av de dagene som er gått nå. Vi treffer ikke målgruppene som vi tidligere gjorde, derfor må vi gå til det skrittet at vi trekker reklamen fra MAX, TVNorge og de andre Discovery-kanalene, sier Pettersen til NRK.

Reklamen trekkes fra SBS Discoverys 13 kanaler ett døgn etter at alle TV-kanalene gikk i svart. Dette skjedde etter flere måneder med forhandlinger, og i sosiale medier raser TV-seerne mot Canal Digital.

Selv om konflikten virker fastlåst uttalte flere TV-eksperter mandag at de tror det blir enighet om kort tid.

- Trist dag

Fristen gikk ut ved midnatt, natt til mandag, og rundt én millioner husstander, som utgjør cirka 2,5 millioner mennesker, har altså ikke Discovery-kanalene.

Samtidig som SBS Discovery søndag satt i tunge forhandlinger med storaktøren Canal Digital, kom nyheten om at selskapet var blitt enig med distributørens konkurrent Altibox om en ny, langsiktig avtale. 

Avtalen gjelder hele kanalpakken til Discovery, som omfatter TVNorge, Eurosport, Max og ti andre Discovery-kanaler.

– Dette er en trist dag. Vi beklager på det sterkeste at våre kunder for øyeblikket mangler TVNorge og de øvrige Discovery-kanalene. Vi er svært skuffet over at det amerikanske mediekonsernet velger å gå til dette drastiske skrittet, skrev administrerende direktør Ragnar Kårhus i Canal Digital ASi en pressemelding sent søndag kveld.

- Vi fortsetter å jobbe for å få kanalene tilbake så raskt som mulig.

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!



LikeTweet

No comments:

Post a Comment