Thursday, December 31, 2015

George Lucas harsh criticism of Disney’s Star Wars – NRK



REGISSØR: J.J. Abrams, som er 21 år yngre enn George Lucas, har regi på den nye Star Wars-filmen.

Foto: ED JONES / Afp/NTB Scanpix

Star Wars: The Force Awakens siden premieren 14. desember spilt inn over 1,2 milliard dollar. Den har blitt elsket av både fans og de fleste kritikerne, men mannen bak filmene er uenig.

I et intervju med Charlie Rose i CBS sier Star Wars-skaper George Lucas at han aldri var enig med Disney om hvordan filmene skulle se ut.

– De ville gjøre en retrofilm. Jeg liker ikke det. Jeg jobbet hardt med å gjøre hver film unik. Jeg gjorde dem helt ulike hverandre – ulike planeter, ulike romskip, for at det skulle kjennes nytt, sier Lucas.

Lucas kaller Star Wars «barna sine», og sammenligner Disney med slaveeiere.

– Jeg solgte dem til de hvite slavehandlerne som tar disse tingene og … og …, sier Lucas før han bryter ut i latter.

I intervjuet forteller han at Disney heller ikke var interessert i å ha Lucas med på laget.

– De var ikke interesserte i å involvere meg. Om de hadde gitt meg det, ville jeg bare skapt problemer. De ville ikke gjøre det jeg ville gjøre.

Se utdrag fra intervjuet under.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment