Saturday, August 22, 2015

Dr Dre (50) regret their past acts of violence – TV 2

Hip hop-artisten Dr Dre (50) er en travel mann for tiden. 

Dre, som egentlig heter Andre Young, slapp tidligere denne måneden albumet «Compton». Albumet er det første artisten har sluppet på 16 år, og han har med seg store gjesteartister som Eminem, Snoop Dogg, Kendrick Lamar og Xzibit.

Filmaktuell

I tillegg er filmen «Straight Outta Compton» i disse dager aktuell på en rekke norske kinoer. Filmen handler om historien til hip hop-gruppen Niggaz With Attitude (N.W.A) som Dre tidligere var med i.

GIFT: Dr Dre er i dag gift med Nicole Young. Her fra premieren på filmen hans. (Foto: AFP)

Plate- og filmslippet har ført til at Dr Dre har vært en mye omtalt mann i den siste tiden. Albumet har høstet god kritikk verden rundt, og fansen hyller stjernen på sosiale medier. 

Likevel er det ikke alle som er like begeistret. 

Ikke alle er begeistret

I kjølvannet av filmen Straight Outta Compton har flere av artistens tidligere kjærester stått fram og klaget på fakta som ikke var inkludert i filmen. 

De har delt sine historier hvor de hevder at artisten opptil flere ganger mishandlet dem. 

Dr Dre ble også saksøkt av musikkjournalisten Dee Barnes i 1991. Hun hevdet at rapperen slengte henne mot veggen, sparket henne, tråkket henne på fingrene og dyttet henne ned trappen. 

Da musikkmagasinet Rolling Stone i ettertid spurte Dre om angrepet på Barnes, svarte han «Jeg bare gjorde det. Det er ikke noe annet å gjøre med det nå enn å snakke om det. Uansett så var det ikke så farlig, jeg dyttet henne bare gjennom døren.»

På bakgrunn av anklagene har Dr Dre nå skrevet et innlegg i avisen The New York Times. 

Beklager

– For 25 år siden var jeg en ung man som drakk for mye og manglet struktur i livet mitt. Dette er likevel ingen unnskyldning for det jeg gjorde. I dag har jeg vært gift i 19 år og jeg jobber hver dag med å være et bedre menneske for familien min. Jeg gjør alt jeg kan for å ikke være den personen jeg var for 25 år siden, skriver han.

Rapperen legger også ved en unnskyldning for kvinnene han har såret, men utdyper ikke om han mener fysisk vold.

– Jeg beklager til alle kvinnene jeg har såret. Jeg angrer dypt på det jeg har gjort, og jeg vet at mine handlinger vil prege livene våre for alltid. 

 



LIK TV 2 Underholdning PÅ FACEBOOK

LikeTweet

No comments:

Post a Comment